چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم

متابولیسم به معنای تبدیل غذا به انرژی و تغییر انرژی به گرما و حرکت است. سوخت و ساز در ماهیچه ها و اندام های ما انجام می شود و نتیجه ی آن همان چیزی است که ما سوختن کالری می نامیم.
در این چگونه راهکارهایی برای افزایش سوخت و ساز بدن را بیان می کنیم که با به کارگیری آنها کالری بیشتری می سوزانید.

چگونه

۱

سوخت و ساز (متابولیسم) پایه همان نیاز پایه ی بدن مانند زربان قلب، تنفس، حرکات بدنی و … است. یعنی موتور بدن بدون وقفه حتی در زمان استراحت و خواب نیز کار می کند. متابولیسم پایه حدود ۷۵ درصد کالری روزانه را می سوزاند.

۲

چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم
همیشه صبحانه بخورید و سعی کنید در ساعت مناسب این کار را انجام دهید. بهترین زمان صرف صبحانه ۶ تا ۸ صبح است.

۳

شام را حداکثر ۶ ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

۴

چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم
هیچ وقت کمتر از ۱۲۰۰ کالری در روز مصرف نکنید زیرا کمتر از ۱۲۰۰ کالری جوابگوی نیازهای پایه بدن نیست و به این ترتیب سرعت سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد.

۵

چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم
در طول روز از کربوهیدرات های پیچیده مانند سبزیجات، غلات و میوه ها مصرف کنید؛ زیرا هم گرسنگی شما رفع می شود و هم سرعت سوخت و ساز بدن افزایش می یابد.

۶

هر چقدر گرسنه تر باشید قادر نیستید میزان غذا خوردنتان را کنترل کنید. بنابراین ممکن است خیلی بیشتر از نیازتان غذا بخورید و دچار سوء هاضمه هم بشوید. پس سعی کنید همیشه آرام غذا بخورید و آن را برای خود عادت کنید.

۷

کمتر از غذاهای چرب و نیز غذاهای تهیه شده از گوشت استفاده کنید؛ اما در مقابل غذاهایی که حاوی سبزیجات و کربوهیدرات ها هستند سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهند و کالری آنها نسبت به چربی ها کمتر است.

۸

چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم
حرکات ورزشی مثل پیاده روی، دویدن، شنا، حرکات درجا، و … انجام دهید، به خصوص صبح ها، و به خاطر داشته باشید ۳ بار در هفته این فعالیت های بدنی را انجام دهید زیرا زمانی که تحرک پایه داشته باشید سرعت سوخت و ساز بدنتان افزایش می یابد.

۹

سه بار در هفته روی تقویت ماهیچه های بدنتان کار کنید. روش های مختلف برای تقویت ماهیچه ها و عضلات در نهایت سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش خواهد داد.

۱۰

روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. برای اینکه سوخت و ساز بدن شما به درستی انجام شود نیاز به آب دارید. شاید این کار در هفته ی اول کار سختی باشد خصوصا برای دفع آن دچار مشکل شوید اما کم کم به آن عادت می کنید. باور کنید بدن شما حتی اگر احساس تشنگی نکنید، تشنه است؛ پس آب را از خودتان دریغ نکنید.

۱۱

از مصرف پودرها و قرص های لاغری جدا اجتناب کنید.

.

نکات و هشدارها

ترشح فوق‌العاده زیاد تیروئید نیز میزان سوخت و ساز پایه را بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد بالاتر از حد طبیعی افزایش می‌دهد. اما اگر چنین مشکلی داشته باشید باید آن را با مراجعه به پزشک تشخیص داده و با مصرف دارو کنترل کنید.



نظرات شما عزیزان:

  • عکس
  • ريش